• وبلاگ : ترانه هاي ديگر
  • يادداشت : آرزوي خط دوم....
  • نظرات : 0 خصوصي ، 9 عمومي
  • پارسي يار : 1 علاقه ، 3 نظر
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + بيننده 


    با سلام . با توجه به توضيحات بند دوم شما ميتوان به اين نتيجه رسيد که در متن اوليه شما با توجيهات اعلامي تناقض دارد و متن اوليه شما را رد ميکند يعني اينکه (نمي توان گفت كه تيتر مهم تر است يا مطالب، مهمترند. هركدام نقش خاص خود را دارند و در جاي خود اهميت دارند و بدون هركدام، مطلب مورد نظر، ناقص به نظر مي رسد)که اين جمله متن حضرتعالي است که در مورد تيتر و متن نوشته ايد.

    2- بعضي وقتها نقل قول و گفتار ائمه در تيتر است و بعد گفتار گوهربارشان و يا مثال قرآن را ميزنيم , در اين صورت اگر تيتر پاک شود معلوم نيست جمله از آن کيست هرچند زيبا و پر معنا باشد. چون اکثر مردم اگر تيتر پاک شود به آن توجه يا عمل نميکنند.

    3- در جمله کلاغ آموزش ميدهد اين جمله شايد از جهاتي صحيح باشد اما به گفته خودتان روح تعالي متعلق به انسان است و با اين ديدگاه حيوان آموزش نميدهد بلکه از روي غريزه کار ميکند و اين انسان است که با ريز نگري به محيط اطراف پند ميگريد مانند مثالهاي زيادي در دنياي جانوان.

    با احترام

    پاسخ

    سلام و عرض ادب و با سپاس از حضور ارزشمندتون،در متن اوليه كه مي فرماييد، به اين موضوع اشاره شده كه خط اول، متفاوت، مطرح، زيبا و معروف است، و به اهميت يا درجه مهم بودن خطوط پرداخته نشده. اما در انتهاي داستان، اينطور بيان شده: (هركدام از خطوط در جاي خود مي توانستند ارزشمند باشند اگر آرزو نكرده بودندكه به جاي ديگري باشند.) به اين مفهوم كه هركدام نقش خاص خود را دارند و در جاي خود اهميت دارند. موضوع دوم كه مطرح كرديد همان نقش تيتر است. يعني جلب توجه به سمت بقيه متن، و ساير خطوط نيز نقش خاص خود را دارند. به قول معروف در مثل مناقشه نيست. منظورم اين است كه در دنياي انساني چون بحث روح وجود دارد، خب طبيعتا موضوع خيلي پيچيده تر از تفاوت بين خطوط خواهد بود. با فرموده شماره 3 جنابعالي نيز تا حدودي موافقم، حيوانات با توجه به غريزه كارمي كنند و اين باعث ميشود كه آن عمل، براي آنها امتياز محسوب نشود، اما اينكه كلاغ دقيقا در مكان و زمان مناسب قرار مي گيرد نشان دهنده ي اين موضوع هست كه پشت پرده ي ظاهر شدن كلاغ، تفكرو دانايي و موقعيت سنجي ست. و كلاغ فرستاده شده تا قابيل از او بياموزد. متشكرم و با احترام.